فکر میکنید چه هنگامی اهمیت تولید محتوا در سئو نمایان میشود. زمانی که به دو فاکتور موتورهای جستجو و رضایت کاربران توجه کنید؟ زمانی که سایتی راه اندازی میکنید اما محتوای برای آن نداشته باشید بطور حتم موتورهای جستجو سایت شما را ایندکس نخواهند کرد و در نتایج موتورهای جستجو قرار نمی گیرد. اگر تولید محتوا برای سایت خودتان انجام میدهید باید محتوا براساس پرسونای مخاطبانتان ایجاد شود بدین صورت میتوانید مخاطبان را جذب کنید. از این رو افزایش مخاطبان بالاتر میرود و جایگاهی در موتورهای جستجو کسب می کنید. در ادامه اهمیت تولید محتوا در سئو را برای شما توضیح داده ایم.
هدف از داشتن یک وبسایت چیست؟
شاید یکی از سوالات مهم در زمینه طراحی و مدیریت سایت همین باشد و مهم تر از آن ارائه پاسخ مناسب به این سوال است. شاید ساده ترین و جامع ترین پاسخ به این سوال این باشد: “دیده شدن”
حال این دیده شدن میتواند با هدفهای مکمل دیگری ادغام شود. برای مثال یک فروشگاه اینترنتی، با دیده شدن میتواند به جذب مشتری و بالا رفتن فروش دست یابد. یک سایت شرکتی میتواند با دیده شدن، به بالا رفتن اعتبار خود در زمینه کاری دست یابد. لذا میتوان گفت که تمامی هدفهای دیگر، زیرمجموعه هدف اصلی، یعنی دیده شدن هستند. حال فرض کنید که افراد با سوالات متفاوتی که در ذهن خود دارند از اینترنت استفاده کرده و به دنبال یافتن پاسخ مناسب برای آنها هستند. معمولا این افراد با جستجوی سوالات خود به وسیله کلمات کلیدی، در صفحه اول و نهایتا صفحه دوم گوگل اقدام به باز کردن سایتها و یافتن پاسخهای مورد نظر خود کرده و صفحات بعدی به طور معمول باز و بررسی نمیشوند. حال میتوان به اهمیت مبحث سئو و تبلیغات در دنیای وب پی برد. اگر در یک سایت، حجمی از محتوا وجود داشته باشد، ولی روی مباحث تبلیغات و سئو کار نشده باشد، تقریبا وبسایت دیده نخواهد شد. در مبحث تولید محتوا به بیان ساده، توضیح داده شد که تولید محتوای باکیفیت و همچنین سئو و بهینهسازی سایت میتواند به بهتر دیده شدن وبسایت کمک به سزایی کند. در این مبحث سعی شده به موضوع سئوی محتوایی پرداخته شود.
به طور ساده میتوان گفت تولید محتوای با کیفیت مهمتر از کار کردن صرف روی سئو بوده و این دقیقا مفهوم سئوی محتوا محور میباشد.
میتوان با بررسی موارد بسیار کوچکی، سایت را برای سئو کردن آماده نمود. در قدم اول میتوان از صحیح بودن کد نویسیها اطمینان حاصل نمود. همچنین باید از منطقی بودن آدرس یو آر ال محتوای منتشر شده مطمئن شد. استفاده از تگهای درست در مکانی صحیح میتواند بسیار موثر واقع شود.
محتوا ی تولید شده در سایت باید دارای کیفیت لازم بوده و نباید صرفا به کمیت حجمی نوشتهها توجه نمود. به جای تولید انبوهی از محتواهای بی کیفیت، باید تلاش کرد تا محتوای با کیفیت و مفید تولید کرد. همچنین محتوا باید دارای اعتبار باشد. معتبر بودن مولف، نظرات اشخاص صاحب نظر درباره مطلب فوق و همچنین استفاده از دادهها و پیوندها از منابع خارجی میتواند تاثیر به سزایی در درجه کیفی و اعتبار محتوای تولید شده داشته باشد.
عناوین و موضوعات انتخاب شده باید به لحاظ کمی و کیفی با بازار هدف ارتباط داشته باشند. همچنین متن محتوا باید بر اساس نگارش نویسنده بوده و از کپی کردن محتوا از سایر سایتهای مشابه خودداری نمود. نویسنده باید محتوا را از لحاظ ادبی، با زبانی ساده و رسا نوشته و از جملات معلوم استفاده نماید. استفاده بیش از اندازه از جملات مجهول میتواند باعث ددگی خواننده متن شود.
از دیگر مواردی که به بالا رفتن سطح کیفی محتوا کمک میکند، نوآوری در خلق محتواست. به جای استفاده از مطالب تکراری که در اکثر سایتها درباره آن صحبت شده، باید به خلق موضوعات و دغدغههای جدید پرداخته شود. سوالات جدید در ذهن مخاطب نیاز به پاسخهای جدید دارد. لذا نویسنده باید خود را جای مخاطب قرار داده و با پرسیدن سوالات جدید، به دنبال تولید محتوا برای ارائه پاسخ به سوالات احتمالی باشد. زمانی که محتوای با کیفیت و نوآورانه ای منتشر میشود، سایر افراد آن را به اشتراک گذاشته و درباره آن صحبت میکنند و این به معنای برداشتن گامهای اولیه برای دیده شدن تلقی میشود.
کلید واژهها در تولید محتواهای سئو محور از اهمیت بالایی برخوردار هستند. میتوان برای یافتن کلید واژههای مناسب، از گوگل استفاده کرد. اگر در چنین شرایطی انتخاب کلید واژهها صورت نگرفت میتوان بهینه سازی را با عبارات پرتکرار آغاز کرد. کلمات کلیدی باید در متن محتوا استفاده شده باشد. این به نوبه خود تضمین میکند که کلید واژهها در تگهای هدینگ، در هر لینک درونی به طور خودکار تولید شده و در آدرس یو آر ال صفحه موجود باشد.
همچنین باید توجه داشت که از کلید واژهها در همان سطرهای ابتدایی استفاده کرده و فقط به استفاده از این واژهها در نتیجه گیری اکتفا نگردد.
انتخاب عنوان مناسب در تولید محتوا بسیار حائز اهمیت میباشد. عنوان باید شامل کلیدواژهها و یا تعبیر مناسبی از آن بوده و در شرایط ایده آل بهتر است از کلمات کلیدی در عنوان محتوا نیز بهره برد. به طوریکه کاربر را وادار به کلیک روی آن در گوگل کند.
درباره این سایت